02-094 Warszawa, ul. Grójecka 67
NIP: 7010414095, KRS: 0000499644, tel.: (22) 822-90-41
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]

Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł

Promocje
1.ARCHIWUM
obniżka: 50%
2.rabat 10 %
obniżka: 10%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze

Działy
Działy
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHIWUM
AUDIOBOOKI
AUDYT
BANKOWOśĆ
BIZNES
EKOLOGIA I OCHRONA śRODOWISKA
EKONOMIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
HANDEL
MARKETING I REKLAMA
NAUKI MATEMATYCZNE W EKONOMII
NAUKI SPOŁECZNE
NIERUCHOMOŚCI
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
PRAWO
RACHUNKOWOŚĆ
SAMORZĄD TERYTORIALNY
TECHNIKA
TOWAROZNAWSTWO
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
URBANISTYKA
VERLAG DASHOFER
ZARZĄDZANIE

Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  ligia123456789@o2.pl
arrow Razem: 28765

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 160
arrow Członkowie: 0
arrow Razem: 160

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj

Języki
Wybierz język:

English Polish

WYBRANE ZAGADNIENIA PSYCHOLOGII EKONOMICZNEJ
 
31,40 zł 28,26 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 26,91 zł)
(rabat 10 %)

WYBRANE ZAGADNIENIA PSYCHOLOGII EKONOMICZNEJ

WSTĘP
Zarówno psychologia, jak i ekonomia należą do wspólnej rodziny nauk społecznych, których przedmiotem jest człowiek i jego potrzeby. Psychologia zajmuje się strukturą i genezą potrzeb człowieka oraz ich wpływem na samopoczucie i rozwój, zaś ekonomia ma na uwadze przede wszystkim optymalizację warunków zaspokajania potrzeb człowieka i występuje wszędzie tam, gdzie dokonuje się wyboru co, jak i dla kogo produkować. Ze wszystkich nauk społecznych jednak to właśnie opisująca gospodarowanie ekonomia w największym stopniu ograniczyła odnoszenie się do przeżyć psychicznych jednostek. Takie nazwy, jak „konsumpcja", „oszczędności" są używane rutynowo bez powoływania się na odczucia i zachowania konkretnych osób, choć zdarza się i tak, że ekonomiści wyjaśniają cechy i zachowania badanych podmiotów odwołując się do cech i zachowań elementów na poziomie jednostkowym, a wnioski o zachowaniach grup wyprowadzają pośrednio obserwując zdarzenia dotyczące poszczególnych ludzi. Przyznana w 2002 r. Nagroda Nobla w dziedzinie ekonomii jest sygnałem nowego podejścia wykraczającego poza utarte schematy badania ekonomicznych zachowań ludzi. Problem decyzji ekonomicznych podejmowanych przez ludzi w warunkach niepewności oraz zastosowanie rozpowszechnionego w badaniach psychologicznych eksperymentu laboratoryjnego jako metody analizy ekonomicznej (zwłaszcza w badaniach nad mechanizmami rynkowymi) pokazuje nie tylko potrzebę coraz ściślejszego współdziałania ekonomistów i psychologów, ale i taką możliwość. Wspólne dla ekonomii i psychologii, choć odmiennie traktowane, obszary badawcze zawiera psychologia ekonomiczna. Temu działowi psychologii stosowanej poświęcono pierwszy rozdział. Subdyscyplina ta od dziesięcioleci uprawiana w Stanach Zjednoczonych i krajach Europy Zachodniej w Polsce narodziła się wraz z gospodarką rynkową. Bada czynniki psychologiczne obecne w zachowaniu ekonomicznym, tj. wszelkim zachowaniu związanym z gospodarowaniem zasobami mającymi charakter ograniczony (takimi, jak pieniądze, czas i wysiłek) oraz wpływ zjawisk ekonomicznych na jednostkę. Metodologia badań, przy dużych w tym zakresie różnicach między obu naukami, wyznacza metody powszechnie stosowane w psychologii. Kolejne rozdziały odpowiadają grupom problemów mieszczących się w trzech podstawowych sferach związanych z rynkiem konsumenta, przedsiębiorstwem oraz sferą obywatel-społeczeństwo. Drugi rozdział omawia psychologiczne aspekty marketingu. Ponieważ punktem wyjścia wszelkich działań jest tutaj konsument (nabywca), a wiedza o nim i jego postępowaniu na rynku jest konieczna do opracowania każdego programu marketingowego oraz skutecznego zastosowania któregokolwiek z instrumentów marketingowych przybliżono: zasady opracowywania profilu psychologicznego w ramach psychograficznej segmentacji rynku, rodzaje potrzeb klienta i motywy zakupów, jego decyzje, sytuacje sprzedaży, oddziaływanie reklamy, wywieranie wpływu, rolę sprzedawcy. Trzeci rozdział poświęcono organizacji (przedsiębiorstwu), a dokładniej zachowaniu ekonomicznemu, jakim jest zarządzanie zasobami ludzkimi. Człowiek jako najważniejszy, a zarazem najbardziej zawodny komponent organizacji wymaga działań zarządczych opartych na specyficznej wiedzy i umiejętnościach. Organizator, podobnie jak ekonomista, jest zainteresowany głównie sprawnością działania (skutecznością, korzystnością i ekonomicznością), zaś psycholog koncentruje uwagę na człowieku jako podmiocie działania w jego humanistycznym, „ludzkim" wymiarze. Teoretycznie są to uzupełniające się i wspomagające punkty widzenia - dotarcie do ludzi podnosi sprawność ich działań i integruje jednostkę z organizacją w dążeniu do osiągania jej celów. Rozważono najważniejsze ustalenia dotyczące psychologicznych aspektów poszczególnych funkcji zarządzania: doboru, oceniania, motywowania. Sporo miejsca poświęcono analizie pracy, która powinna być podstawą wszelkich ważniejszych decyzji kadrowych. W sferze obywatel-społeczeństwo związki psychologii z polityką społeczną a poprzez nią także z polityką gospodarczą, choć często przez polityków społecznych postulowane, nie znajdują dotąd dostatecznych zastosowań. Te zagadnienia omówiono w ostatnim rozdziale. Od nauki o polityce społecznej oczekuje się diagnozy sytuacji społecznej, szczególnie diagnozy zaspokojenia potrzeb, i zaleceń praktycznych dotyczących kierunków i sposobów działania. Główne pojęcie, jakim jest tu „Jakość życia" (w psychologii nazywane też „dobrostanem psychicznym") to zagadnienie znajdujące się na styku psychologu i ekonomii. Spośród wielu ważnych kwestii społecznych okresu przemian gospodarczych omówiono psychologiczne aspekty problemu bezrobocia. Przemiany, jakie zaszły w naszym kraju w ostatniej dekadzie stworzyły, zwłaszcza w aspekcie konsumpcji i pracy, nową sytuację psychologiczną. Konieczność przystosowania się Polaków do zmian, jakie powoduje transformacja gospodarki. strategie radzenia sobie z zagrożeniami ekonomicznymi, obok bierności i wyuczonej bezradności, przedsiębiorczość i nowoczesna umysłowość sprzyjająca rozwojowi gospodarczemu to problemy, które rozpatrywane na poziomie jednostki pozwalają na zrozumienie reakcji społecznych na zjawiska makroekonomiczne. Podręcznik kończy słownik podstawowych terminów psychologicznych użytych w pracy. Ma on pomóc, zwłaszcza tym Czytelnikom, którzy nie mieli dotąd kontaktu z psychologią, w szybkim uzyskaniu niezbędnych objaśnień.

Spis treści


ISBN: 83-7246-368-9
Książkę znajdziesz w działach:
psychologia
157 stron
Rok wydania: 2003
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 22.09.2019 15:02
książek w bazie: 25960

Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 

Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.

Licznik

 
Copyright © 2004-2019 Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o. e-mail: info@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.